Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir
Güncel

Karadeniz’den sonra sıra Çanakkale’de!

Kolin Otel’de düzenlenen turizm toplantısında Çanakkaleli turizmciler ile bir araya gelen Ortadoğu Turizm ve Seyahat Acentaları Derneği (OTSAD) Genel Başkan Hüseyin Kırk, gazetemize yaptığı değerlendirmede 2016’dan beri Çanakkale’ye çok önem verdiklerini vurgulayarak “2019 yaz sezonunda Arap turistleri ağırlamaya başlayacağız.” diye konuştu.

Turizm sektörünün önde gelen isimlerinin geçtiğimiz gün Kolin Otel’de katıldığı toplantıda Ortadoğulu turistlerin Çanakkale’ye getirilmesine yönelik eylem planı hazırlanması ve yol haritası çizilmesi yönünde karar alınmıştı. Toplantının ardından gazetemize konuşan OTSAD Genel Başkan Hüseyin Kırk, “Bildiğiniz üzere 2016 yılından itibaren Çanakkale Turizminde azalma oldu. Çanakkale’ye gelen bir turist sayısı 550-600 bin civarındayken 2016 yılında 250 bine geriledi. Bunu biz gördüğümüz vakit özellikle Orta Doğu pazarının da son yıllarda ülkemizde rekor kırdığı bir döneme denk geldi. Bu anlamda Çanakkale turizmini, Çanakkale’deki turizmcilerle beraber 2015-2016 yılında Cidde’de ilk tanıtan da biz olduk. Bu anlamda Çanakkale’ye Ortadoğulu turistler gelmeye başladı. Bunu aktivitelerle taçlandırmak istedik. Burada Assos ve Edremit’in üstüyle birlikte Kaz Dağları aktivitelerini koyduk.”

“KAZ DAĞLARI’NIN BİR BÖLÜMÜNDE YATIRIM YAPMALARINI SAĞLADIK”

“Bundan sonra Çanakkale’yi Ortadoğu’da nasıl tanıtabiliriz eylem planını yaptık ve Katar’da büyük bir çalıştay yaptık. Bu tanıtımlar bittikten sonra 2018 Troia Yılı ilan edildikten sonra da Çanakkale’ye gözle görülür bir artışla İranlı turistlerin buraya gelmesine neden olduk. Körfez ülkelerinden gelen yatırımcıların da Kaz Dağları’nın bir bölümünde yatırım yapmalarını ve arazi almalarını sağladık. Tarihi yarımada olmasından dolayı Ortadoğulu turistin Çanakkale lokasyonunda mülk edinmesi yasak fakat Çanakkale, hem yatırımcının hem turistin gözünde cezbedici bir lokasyon oluyor. Ciddi anlamda büyük bir köprü yapılıyor. Bu köprü yapıldıktan sonra Çanakkale’de muazzam bir şekilde 2023’e kadar hükümetimizin de 2020’den sonraki en büyük projesinin Çanakkale Boğazı olacağına inanıyorum.”

“2016’DAN İTİBAREN UĞRAŞ VERİYORUZ”

Biz Ortadoğu pazarı olarak neler yapabiliriz? Çanakkale’ye getirdiğimiz turistleri 2 veya 3 gece, en az 6 geceye kadar konaklamalarını planlıyoruz. Hem tabiat hem de tarihi güzelliklerini görmeleri için aktiviteleri çoğaltmayı planlıyoruz. Gelen turistin burada 3 veya 5 gün konaklamalarını sağlayabiliriz. Burada Assos Körfezi ile yukarıda Edremit ve onun üzerinde e muazzam bir tabiata ve oksijen oranının  yüksekliğine sahip Kaz Dağları var. Burayı da aktivitelerin arasına koyduğumuz zaman bir haftalık bir tur paketiyle Arap turistleri burada ağırlayabileceğimize inanıyoruz. 2016’dan itibaren uğraş veriyoruz. Kolin Otel ailesine de destekleri için teşekkür ediyoruz. Çanakkaleli turizmci kardeşlerimize teşekkür ediyoruz. Bir teşekkür de Valiliğe etmemiz gerekiyor. Onlar da Suudi Arabistan’da, Kuveyt’te, Katar’da, Bahreyn’de bu çalışmaların içerisinde girerek Çanakkale’yi ciddi anlamda tanıttılar. Şuanda Ortadoğu’daki insanlar, Arap turistler Çanakkale’yi tanıyorlar. Çanakkale’de Arap turistlere hangi hizmeti, hangi destinasyonları ve hangi aktiviteyi yapacağımızın toplantısını yapacağız. Bugün belirlediğimiz kısım da ÇATOD ile beraber turizmci kardeşlerimiz için tanıtımlara ağırlık vereceğiz. Çanakkale Şehitlikten ibaret değildir. Tabiat örtüsü ile ciddi anlamda bir güzelliği var ve bunu ön plana çıkarmamız gerekiyor. Gelen turistin yalnızca otelde kalmaması, günlük aktivitelerini yapabilmesi için günlük tura çıkabileceği, en azından 6 veya 7 yerin tespiti ve bu yerlerdeki eksiklerin çıkartılarak ivedilikle giderilmesi için çalışmaların yapılması için konuşuyoruz. 2019 yaz sezonunda Arap turistleri ağırlamaya başlayacağımıza inanıyoruz.”

“ARAP ERKEKLER SAÇ EKİMİNDE REKOR KIRMIŞ DURUMDA”

“Arap gördüğümüz zaman entarili, çarşaflı sanıyoruz ama öyle değil. Dünya genelinde ciddi oranda Arap bayanları, çok sayıda estetik yaptırarak güzelliklerine önem veriyor. Erkeklerde saç ekiminde Arap’lar rekor kırmış durumda… İkincisi Arap kadınlar yapılan reklamların arından Paris’e İngiltere’ye gidip birebir yerlerinden alıyorlar. Oldukça modernler aslında… Yaşadıkları kültürün kapanmalarını istemesi sebebiyle kapalılar ancak buraya geldiklerinde göreceksiniz ki Lübnan, Tunus, Cezayir, Fas kadınlarının kabak çiçeği gibi açıldıklarını göreceksiniz. Çanakkaleli esnaflar ve turizm paydaşları olarak kesinlikle değişmeleri, onlara yönelik çalışmaları gerekmiyor. Zaten 14-15 Milyon ile Avrupa’ya en çok Arap turistleri gidiyor.”

“ARAP TURİSTTEN KORKMAYALIM”

“Ciddi anlamda da paralar harcıyorlar. Biz bunları bu ekonomiye nasıl entegre edebiliriz. Bunun için çalışmamız gerekiyor. Turist gelince araba kiralayacak, otelde kalacak, esnaftan alışveriş yapacak. Direk esnafa faydası olan ve para harcayan turist Arap turisttir. Bu Arap turistler hem Karadeniz’de hem İstanbul, Antalya, Bodrum, Marmaris gibi yerlerde ciddi anlamda para harcıyorlar. Amacımız; nitelikli, para harcayan, burada ileride yatırım yapabilecek turist getirmek istiyoruz. Belirli yerleri gösterirlerse burada ciddi anlamda yatırım yaparlar. Arap turistten korkmayalım.”

“KATAR’DAN BİR FUTBOL KULÜBÜ İLE DOSTLUK MAÇI YAPACAĞIZ”

“Bizim bir de spor turizmimiz var. 2016-2017-2018 yılları arasında bu ülkeye Arap futbol kulüplerini getirip hem hazırlık maçları yaptırdık hem burada hazırlık idman ve programlarını burada geçirmelerini sağladık. Bir Arap spor kulübü buraya geldiği zaman yaklaşık 200-240 bin dolar arasında para harcıyor. Biz de Katar’daki bir futbol kulübüyle Çanakkale Dardanelspor’a bir dostluk maçı tertipleyebiliriz. Bu anlamda daha da iyi bir reklam olur. Ancak bunu yapmadan önce biraz Arap turistleri entegre edip burayı tanımalarını ve bu tarihi koklamalarını, bunun yanında da hem gastronomi hem tabiat olarak bu güzellikleri görmelerini istiyoruz.”

“KARADENİZ BUNU BAŞARDI”

Türk insanı için de Cumhuriyet’in kazanımı için de Çanakkale’nin bizde ayrı bir yeri var. Çanakkale, tamamen apayrı bir destinasyon ve lokasyon… Bu gözbebeğimizi mutlaka tüm dünyadaki insanlara anlatmamız, onları buraya davet etmemiz ve özellikle Arap kardeşlerimizin de Çanakkale’yi ve bu tarihi-doğal güzellikleri de koklamalarını, yaşamalarını istiyoruz. 2016’dan itibaren Çanakkale’ye önem vermeye başladık. Çanakkale’yi tarihin, doğal güzelliğin, gastronominin yanı sıra kültürel turizme de hazırlamamız gerekiyor. Arap turistleri de getirirsek daha iyi bir ekonomiyle ve hizmet anlayışıyla bir turizm kentine dönüşme fırsatı verilebilir diye düşünüyorum. Çanakkaleli turizmcilerin duyarlı olmaları gerekiyor çünkü onlara bir fırsat sunuyoruz. Karadenizli turizmcilere bir fırsat sunduk ve Karadeniz bunu başardı. Çanakkaleli turizmciler, Karadenizlilerden on adım önce çünkü çocukluklarından itibaren turizmin içerisinde ve daha profesyonel turizm yapıyorlar. Bu anlamda da gece turları için de gece turu eğlencesinde yemekli gemi turunun koyulmasını biz istirham ediyoruz. Üyemiz olan DENTUR ile de görüşerek, mevcut gemiyi bir revize edip akşam yemekli eğlence gemisine dönüştürüp orada yapabilir miyiz konuşacağız. Çanakkale’ye Arap turistleri getirmeye çalışacağız ve getireceğiz.” diye konuştu.

İstanbul’da düzenlenecek son toplantı ile Çanakkale’de Arap turistlere yönelik eylem planı hazırlanarak yol haritası belirlenecek.