Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

İzmir’den Çanakkale’ye kürek çektiler

2015 senesinden itibaren her

2015 senesinden itibaren her 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda İstanbul ve İzmir’den Çanakkale doğru kano ile kürek çeken İlker Gürbüz ve Gülhun Gürbüz çifti dün Çanakkale’ye sağ salim ulaştılar. Çifti Belediye Başkanı Ülgür Gökhan Marina’da karşıladı.

2015 senesinden itibaren her 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda İstanbul ya da İzmir’den yola kano ile kürek çekerek Çanakkale’ye gelen çift büyük ilgi görüyordu. Dikkat çeken bir etkinliğin altına imza atan İlker- Gülhun Gürbüz çifti, İzmir Karşıyaka’dan çıktıkları deniz yolculuğunu Çanakkale’de dün noktaladılar. Çifti marinada Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan karşıladı.

“Biz o zorlukları yansıtmaya çalışıyoruz”

Gülgun Gürbüz, “Biz bu hikayeyi anlatabilmek için farklı bir şey yapalım ve denizden yola çıkalım dedik. O zorlukları yansıtmaya çalıştık. Biz bu farkındalığı karı koca eş olarak yapıyoruz. Bu mücadeleyi hep beraber kadın ve erkek birlikte yaptılar. Bende eşimle birlikte bu yola çıkıyorum ve sonuca getiriyoruz. Sizler tarafından Belediye Başkanımız Ülgür Gökhan tarafından karşılanmakta bizim için ayrı bir anlamlı oluyor” cümlelerini kullandı.

“Bizim amacımız yaşanmışlıkları unutmamak”

İlker Gürbüz, “Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın güzel bir sözü vardır; “Çanakkale savaşları yeni Türkiye’nin ön sözüdür” der. O kadar önemli ki burada küllerinden doğmuş bir ülke var. Avustralyalısı ve Yeni Zelandalısı buna bu kültüre bu kadar çok sahip çıkarken biz neden çıkmayalım dedik ve böyle farklı bir etkinliğe imza attık.

2015’ten 2017’e kadar İstanbul’dan Çanakkale’ye kano ile geldik. Son iki senedir bu senede dahil olmak üzere İzmir’den Çanakkale’ye kano ile geliyoruz. Biraz da İzmir’in dağlarında çiçekler açar sözünden yola çıkıyoruz. Sağ olsunlar bizi Belediyeler ve yelken kulüpleri hiç yalnız bırakmadılar. Bizim amacımız yaşanmışlıkları unutmamak ve saygı göstermektir” ifadesinde bulundu.

“Sizleri karşılamak oldukça keyifli”

Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, “Sizleri karşılamak oldukça keyifli. Burada bir emeğin gerçekleşmesi kolay değil. Biz buradan Eceabat’a geçemeyiz. Sizler bir kanonun içinde rüzgarla ve denizle mücadele ediyorsunuz. Açık denizde geminin geçemediği yerleri geçmeniz ayrı bir anlamlıdır” dedi.