Anasayfa / Yazarlar / Vapur Bey (sayfa 4)

Vapur Bey

Bazı Problemler

Yaşlı olmak hele hele Türk toplumunda! O kadar zor ki. Şehirler adeta yaşlılar rahat edemesin diye tasarlanmış.  Kaldırımlar Kaldırımlar tam bir rezillik. Sürekli engebeler var. Taşlar yerine -edebi olarak değil gerçekten- oturmamış. Diyelim yaşlı bir insansınız ve kaldırımda yürümeye çalışıyorsunuz. Muhtemelen gözleriniz iyi görmüyordur. Hatta ve hatta baston yardımıyla falan …

Devamını Oku »

Zaman Makinesi – Bölüm II – Fatih Sultan Mehmet

Zaman makinesi icat edilmiş olsa ve bana “al bakalım git istediğin zaman dilimine” deseler ne yaparım diye düşündüm bugün tekrar. Geçmiş Zaman Dilimi Makinemin göstergelerini 1453 yılına ayarlarım. Saray civarlarına. Neden mi saray? Çünkü Fatih Sultan Mehmetle konuşmak isterim. Öncelikle Fatih Sultan Mehmet’e ulaşabilecek kişilerle tanışıp ekseriyetle padişah ile konuşmam …

Devamını Oku »

Zaman Makinesi – Bölüm I – Hitler

Zaman makinesi icat edilmiş olsa ve bana “al bakalım git istediğin zaman dilimine” deseler ne yaparım diye düşündüm bugün. Geçmiş Zaman Dilimi Öncelikle 1889 senesine Almanya’ya gitmek isterdim. Bebek hitlerin doğduğu eve komşu bir eve taşınır Hitler ailesi ile iyi ilişkiler kurardım. Ailede gördüğüm bazı eksiklikleri düzeltmeye çalışırdım. Bebek Hitlere …

Devamını Oku »

Elit, Elitizm, Elitist

Siyaset ve sosyoloji kuramlarında, büyük bir sermayeyi ve iktidarı elinde tutan küçük azınlıklar elit olarak adlandırılır. Elitlerin yönetimde söz sahibi olması gerekliliğine inanmaya ya da yönetim işlerinde elit bir azınlığın söz sahibi olmasına elitizm denir. Elitist ise kendini elit bir azınlığa ait gören ve bunun neticesinde elit olmadığını düşündüğü kesimleri …

Devamını Oku »

Neden Ha Neden?

x- Abi kendi işimizi niye kurmuyoruz biz? y- Harbiden ha! Sağda solda rezil olacağımıza kendi işimizi kuralım… x- Batarsak da kendi işimizde batalım! z- Valla doğru be. x yavaş yavaş ayağa kalkıp suyu kaynayan çaydanlığa doğru yürümüş. x- Yani gençliğimizi, dinamizmimizi değerlendirmeliyiz. y- Yani yani. x- Çay? y- Olur kanka. …

Devamını Oku »

Dali’nin Kadınları

Dali’nin Kadınları geçtiğimiz Perşembe günü Çanakkale İÇDAŞ Kongre Merkezi’nde oynandı. Gittim. Gördüm. Senaryonun Zayıflığı Oyunu izledikten sonra senaryonun zayıf olduğunu düşündüm. Sanki çeşitli konulardan puan toplamak gibi bir niyet varmışcasına “yüzeysel” işlenmiş gibi geldi bir çok konu. İntihar vardı mesela. İntihar meselesi ile ilgili çeşitli hikayeler ve köşeler yazmış biri …

Devamını Oku »

Hayır Zeynep Olmamış!

Zeynep Bastık ismini daha önce duydunuz mu bilmiyorum. Kendisi Youtube ünlülerimizden birisi. Aslında Youtube’dan çok daha önce Lüzumsuz Aşk adlı şarkı ile adını duymuştuk. O günlerde ev arkadaşımla “bu kız patlar. Tam bizim milletin sevceği tarz” falan gibi yorumlar yapmıştık. Aradan 6-7 sene geçti ve Zeynep Bastık patladı. Şu an …

Devamını Oku »

Stereotiplere Eleştiriler

Sürekli Telefon İnsanı Her ofiste vardır bunlardan. Sürekli çevrimiçi takılırlar. Priz kenarlarında yaşarlar. Şarjlarının bitmesi halinde öfke nöbetleri, sinir krizleri geçirirler. Aşırı Empatik Tip Herşeyle empati yapmaya çalışan bir garip tiplerdir bunlar. Sütlü kahve ile bile empati yapabilirler. Bu empatilerinin neticesinde türlü türlü niteliklere sahip olurlar. Mesela Yaşam Aşığı, Hayvan …

Devamını Oku »

Fare ve İnsanlar

“Yakala yakalaa” “Vur be yaaa” Sesleri duyar duymaz büronun önüne çıktım. Ellerinde süpürgelerle bekleyen esnaf çarptı gözüme önce. Esnafın “öl de ölelim” duruşlarının üzerimde bıraktığı şok etkisini atar atmaz olan biteni anladım. (Aslında olan biten ayaklarımın yarım metre ilerisinden geçip gitti desek daha doğru olur) Fare Bir fare. Lağım faresi. …

Devamını Oku »

Serpme Kahvaltı

Serpme Kahvaltı’yı okur okumaz “tereyağ üzerine kırılmış yumurta, bal, kaymak…”  gibi şeyler düşünüyorsanız, üzülerek söylüyorum ki, yazının içeriği sizi birazcık hayal kırıklığına uğratabilir. Türkiye İsrafı Önleme Vakfı’na göre serpme kahvaltı’da israfın yıllık maliyeti 100 milyar lira. Korkunç değil mi? 100 Milyar! Bir yanda ekonomiye bağlı sebeplerden intihar eden aileler diğer …

Devamını Oku »
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com