2 gezgin papatya Çanakkale’de

Erkan ve Deniz isimli iki gezgin, otostopla Türkiye turuna çıktı. Kendilerine “2 gezgin papatya” adını veren biri 19, diğeri 23 yaşında olan iki gencin, Antalya, Muğla, Aydın, İzmir, Manisa gibi illeri otostopla gezdikten sonraki durağı ise Çanakkale oldu. Yolculuklarını ve bundan sonraki hedeflerini GÜNDEM’le paylaşan gezginler, yaşdaşlarına ufuk açacak fikirlerini anlattı.

19 yaşındaki Erkan Beceral ve 23 yaşındaki Deniz, 6 ay kadar önce birlikte Türkiye turuna başladılar. İki genç, otostopla Antalya, Muğla, Aydın, İzmir, Manisa, Balıkesir, Uşak gibi illeri gezerek, her ilde 2 ila 3 gün arası konakladılar. Gittikleri şehirlerde yeni insanlarla tanışan ve yeni yerler keşfeden gençler, geçimlerini ise yaptıkları bileklikleri satarak kazanıyor.

Yolları nihayetinde Çanakkale’ye de düşen 2 gezgin papatya, yolcuklarını ve yol anılarını GÜNDEM’e anlattı. Ayaklarının değdiği şehirlere mutluluk götürmeyi sevdiklerini söyleyen 19 yaşındaki Erkan Beceral, şöyle konuştu:

HEM FARKLI İNSANLAR HEM FARKLI ŞEHİRLER…
“Ben birkaç yıl evvel otostopla Türkiye’yi gezmeye başladım. Yeni yerler keşfetmeyi, orada insanların hayatlarına dokunmayı seviyorum. Deniz’le de yolda tanıştık sayılır ve bu maceraya birlikte atıldık. Antalya’dan başladık, Muğla, Aydın, İzmir, Manisa, Balıkesir, Uşak derken şimdi de Çanakkale’deyiz. He ilde 2-3 gün arası konaklıyoruz. Bazen çadırlarda yatıyoruz bazen de gittiğimiz illerde bazı insanlar bizi misafir etmek istiyor. Üye olduğumuz bir site var, onun aracılığı ile ‘gelin, bu akşam bizde kalın’ diyen insanlar oluyor. Böylelikle her ilde farklı insanlar tanımış, yeni yerler keşfetmiş oluyoruz. Geçimizi de bileklik yapıp satarak elde ediyoruz. Bizi misafir edenlere de mutlaka bu bilekliklerden hediye ediyoruz.”

81 İLDE 81 MUTLULUK
Beceral, sadece şehirleri gezmediklerini gittikleri her ilde bazı sosyal sorumluluk projelerine de imza attıklarını söyleyerek sözlerine şöyle devam etti: “81 İlde 81 mutluluk olsun diyoruz ve bu yolda da imza attığımız bazı etkinlikler oluyor. Mesela kitap alıyor, okuyor sonra onu hediye ediyoruz. Huzurevlerini ziyaret ediyoruz. Hayvanlara mama alıyoruz, mezarlıkları geziyoruz. Böyle böyle farkındalık yaratmak istiyoruz. Ama şimdi Corona salgını yüzünden tabii biraz sıkıntı yaşadık. Bu süreci atlatınca her şey tekrar yoluna girecek diye düşünüyoruz.

“HEDEFİMİZ YURT DIŞI, BUNUN İÇİNE SPONSORA İHTİYACIMIZ VAR”
Hedeflerinin yurt dışını da gezmek olduğunu söyleyen Erkan Beceral, sözlerini şöyle tamamladı: “Şu an için Instagram sayfamız var ‘2 gezgin papatya’ adıyla. Çektiğimiz fotoğrafları, anılarımızı ordan paylaşıyoruz. Ama ilerde YouTube kanalı açmak ve daha geniş kitlilere ulaşmak istiyoruz. Bunun için de sponsora ihtiyacımız var tabii. Yurtdışına açıldığımızda kişiye odaklı çalışmaya başlayacağız. Mesela bir iş yeriyle anlaşıp oradan yayın yapabiliriz. Kafamızda çok şey var, hedeflerimiz var. Bunlar için de mutlaka desteğe ihtiyacımız olacak.”