Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

“Yeni iskele mutlaka yapılmalı!”

Gelibolu Belediye Meclisinin Kasım

Gelibolu Belediye Meclisinin Kasım ayı olağan toplantısı yapıldı. 2019 Mali Yılı Bütçesinin 60 milyon lira olarak öngörüldüğü toplantıda konuşan Gelibolu Belediye Başkanı Özacar, son dönemlerde en çok üzüntü duydukları konunun yeni feribot iskelesi ile ilgili ihalenin iptal edilmesi olduğunu vurguladı. Özacar “Bu konu Gelibolu adına ciddi bir sıkıntı. Umuyorum ki tekrar gözden geçirilir ve iskele ihalesi yoluna devam eder. Bunun bedelini Gelibolu halkı ödeyecek yani oradan gelecek gelir Gelibolu halkının. Diliyoruz ki iskele tekrar gündeme girer.” dedi.

Gelibolu Belediyesi’nin haberine göre Belediye Meclisi, Kasım ayı olağan toplantısını tek oturumla tamamladı. Belediye Başkanı Mustafa Özacar’ın başkanlık ettiği toplantıda, mazeret bildiren MHP grubundan iki, CHP grubundan bir üye haricinde tüm üyeler hazır bulundu.

Belediye Başkanı Özacar, gündem maddelerinin görüşülmesinin öncesinde söz alarak, devam eden ve planlaması yapılan çalışmaların yanı sıra gündeme dair açıklamalarda bulundu.

“Gezi Alanımız hayırlı olsun”

Cumhuriyet Bayramının 95.yıldönümünde Gelibolu halkına yaklaşık 2 kilometre uzunluğunda bir gezi alanı kazandırmanın mutluluğunu yaşadıklarını belirterek, “ 28 Ekim’de Feneraltı gezi alanının açılışını yaptık. Buranın kıymetini bilelim lütfen.  Fakat kırmalar dökmeler şimdiden başladı. Sanırım herkes bu projeye sahip çıkacak, buraya yapılan yatırım, harcanan para hepimizin ortak parası. Gerçekten gözümüz gibi korumalıyız, eğer biz sürekli geri döner tamir ve tadilat işiyle uğraşırsak yapmamız gereken işler geriler, çözüm üretmekte zorlanırız. Kim hangi düşünce yapısında olursa olsun Gelibolu hepimizin. Yaptığımız her yatırımı ortak akıl ile yapıyoruz. Diliyoruz ki hizmetler hep böyle devam eder Gelibolu’nun bunlara ihtiyacı var.” dedi.

Yepyeni projeler yolda!

Başkan Özacar, Belediye olarak en son Sevgi Parkı’nın köşesinde kalan alanı aldıklarını vurgulayarak şöyle devam etti: “Şuanda kaldığımız yerle plaj arasında bir boşluk var, onun projeleri de hazır. Fener üstü projemiz hazır. Fener üstünde de bizim şuan yapmaya çalıştığımız anlaşma gereği yapılan tarihi binanın restorasyonu ve fazla binaların yıkımı söz konusu. Orasını minyatür bir deniz müzesi haline, deniz araçlarının sergilendiği bir müze haline getirmek istiyoruz. Restoranın olduğu bölümü de derleyip toplayacağız.

Fener üstü projesinde en büyük sıkıntımız satılan bir parsel var 3 bin 700 metrekare onun geri alınması var. Bir yandan da projeye katkı olarak aşağı sahil yolundan yukarıya Bayraklı Baba’nın rampalarına oradan da Fener üzerine çıkan bir düşüncemiz var. Bizim şuanda mevcut askeri tesis alanı içerisinde kendi yerimiz var eğer biz üst bölümdeki yerleri alırsak veya oradan geçiş izni alırsak Bayraklı Baba merdivenlerini birleştireceğiz. Aşağıdan da yukarıya bir geçiş hazırlayacağız. Orada 5 dönüme yakın bir alanımız daha var, farklı bir düzenlememiz olacak.

Aşağıda kıyı emniyetin binası var, arkadaki mevcut bina yıkılacak orada da park oluşturacağız.  Sadece proje dışında ortaya çıkan boş bir alan meydana geldi, oraya da fitness aletleri alanı yapmak istiyoruz ve böylelikle sahil boyu projesi tamamlanmış olacak.

Burada biraz hoyratça kullanım var. Biz her ne kadar ileriye yönelik araç yolu yaptıysak da kısa vadede orayı açmayı düşünmüyoruz. Şimdi o bölgede bir iki eksiğimiz var, çöp bidonlarımız bugün yarın gelecek onları da yerlerine koyacağız. En büyük görevimiz oranın bugünkü mevcudiyetini korumak olacak.

İlkbaharda açtığımız Piri Reis Kordonu’ndaki alanda da benzer sıkıntılar mevcut. O çalışmada gördük ki, biz her ne kadar ‘buraya motorlu araç giremez’ diye defalarca levha assak dahi ne yazık ki motorlu araçlarımız buraya giriyor. Aynı sıkıntı fener altında da var. Orasının bisiklet yolu olduğuna dair defalarca uyarı levhaları oluşturduk. Giriş ve orta yola da şunu yazdık “motorlu araçlar bisiklet yolunu kullanamaz!” Bütün motorlar bisiklet yolundan gidiyor. Bu sorunlar da diliyorum ki belirli bir süre sonra aşılır. Bunları yapanları uyarmak görevimiz. Yapmamız gereken daha çok işimiz var. Gazi Süleyman Paşa Meydanından sanayi yönüne giden güzergahta çalışmalarımız var .Mezarlık ve sanayi yolu çalışmalarımız bitmek üzere. Ara sokaklarımız var, onları yapıyoruz. Şehir içinde bazı yerlerimiz var eksik kalmış buralarda devam ediyoruz.”

Yeni iskele mutlaka yapılmalı!

Belediye Başkanı Özacar, son dönemlerde en çok üzüntü duydukları konunun yeni feribot iskelesi ile ilgili ihalenin iptal edilmesi olduğunu vurgulayarak, sözlerini şöyle tamamladı:

Diğer yandan doğalgaz konusunda kararımızı bildirdik ama bugüne kadar Gelibolu Belediyesi’ne ulaşmış herhangi bir cevap yok. Bizler bütün koşulları kabul ediyoruz ama bugüne kadar herhangi bir dönüş olmadı

Gelibolu hizmete aç. Yapılması lazım birçok şeyde geç kalınmış, sorunlar büyüdükçe hizmette büyümüş. Önce alt yapı çalışmaları sonra üst yapı çalışmaları diyoruz. Alt yapıdan kastımız olabildiği ölçüde özellikle Gazi Süleyman Paşa Mahallesi’nde elektrik hatları telefonları dahil yer altına aldık. Keşke doğalgaz da bunlarla birlikte olsa. Şirket yapılmamış yerlerden başlamış olsa bizlerde daha iyi hizmet vermiş oluruz diye düşünüyoruz. Mart ayından sonra gelecek sonuçlara göre herkes üzerine düşen görevi yapacaktır. Bizler işlerin devamından yanayız. Halk neye karar verirse yöneticilerde mutlaka üzerine düşen görevi yapacaklardır”

Çoklu bütçe görüşüldü

Daha sonra gündem maddelerinin görüşülmesine geçildiği toplantıda, Ekim ayı meclis toplantısında Plan ve Bütçe Komisyonu’na havale edilen 2019-2020-2021 mali yılları çoklu bütçe tasarısı karara bağlandı. 2019 mali yılı tahmini bütçesi, komisyon raporu doğrultusunda üyelerin oy birliğiyle 60 milyon lira olarak kabul edildi. Plan Bütçe Komisyonu 2020 yılının ön görülen tahmini gelir bütçesini 63 milyon lira, 2021 yılını da 66 milyon 150 bin lira olarak belirledi.

Diğer yandan Gelibolu Belediyesi’nin 2019 yılı için öngörülen 60 milyon liralık tahmini gider toplam bütçesinde de; 13 milyon 44 bin TL’si personel giderleri, 2 milyon 483 bin TL’si Sosyal Güvenlik Kurumuna ödenecek devlet pirimi giderleri, 30 milyon 674 bin TL’si mal ve hizmet alım giderleri, 2 milyon 327 bin TL’si faiz giderleri, 1 milyon 506 bin TL’si cari transferler,

7 milyon 36 bin TL’si sermaye giderleri, 470 bin TL’si sermaye transferleri, 150 bin TL’si borçlanma ve 2 milyon 310 bin TL’si de yedek ödenek olarak belirlendi.

Gündemde daha sonra görüşülen imar plan yapımı ile ilgili madde İmar Komisyonuna, D4 araç ekleme ve güzergâh ekleme taleplerinden oluşan altı gündem maddesi de Plan ve Bütçe Komisyonu’na oy birliğiyle havale edildi.

Toplantıda gündemin tamamlanmasının ardından Sayıştay tarafından açıklanan Gelibolu Belediyesi’ne ait 2017 yılı raporu parti gruplarına dağıtıldı.

Belediye Meclisi, Aralık ayı mesaisini 7 Aralık Cuma günü saat 15.00’de yapmayı kararlaştırdı.