Anasayfa / Güncel / ‘Turizm ile anılmak istiyoruz’

‘Turizm ile anılmak istiyoruz’

manset-foto

Göç sorunu ile gündeme gelmek istemediklerini belirten Ayvacık Belediye Başkanı Mehmet Ünal Şahin:

Dünya Gazeteciler Günü dolayısıyla hafta sonu Çanakkale ve Balıkesir basınını ilçesinde ağırlayan Ayvacık Belediye Başkanı Mehmet Ünal Şahin, burada önemli açıklamalar yaptı. Konuşmasında Ayvacık’ın ulaşımdan turizme pek çok sorununa değinen Başkan Şahin, ilçesinin nüfus oranındaki yüksek artıştan duyduğu memnuniyeti dile getirirken, ulaşım sorunlarını da çözmeye başladıklarını müjdeledi.

21 Ekim Dünya Gazeteciler Günü dolayısıyla hafta sonu Çanakkale ve Balıkesir basını ile bir araya gelen Başkan Mehmet Ünal Şahin, “Bir ara Anadolu Ajansı’nda çalışmıştım. Biliyorum sizler, çok zor şartlarda çalışıyorsunuz. Savaş deniliyor gidiyor, barış deniliyor gidiliyor, gece gündüz fark etmiyor. Hepinizi tebrik ediyorum, gününüzü kutluyorum.” diye başladı.

“TURİZME ÇOK ÖNEM VERİYORUZ”

Ayvacık’ın nüfus almaya başladığını belirten Şahin, okulların ve turizmle ilgili yatırımların dışarıdan gelen ve bölgeyi seven insanların kalma sebebi olduğunu ifade etti. Başkan Şahin, konuşmasına şu şekilde devam etti:

“Merkezde 2 binin üstünde oturma ruhsatı verdik. Nüfus artışımız bizi çok mutlu ediyor. Yazın turizm canlı oluyordu ama şehrimiz sonbaharda bomboş kalıyordu. Şimdi şehir hareketlenmeye başladı. Turizme çok önem veriyoruz. 80 kilometreye yakın kıyı kenar çizgimiz var ve burada çok güzel yatırımlarımız var.”

“KÖYDEN ŞEHRE GÖÇ DURDU”

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Arkeoloji Bölümü Öğretim Üyesi ve Assos Antik Kenti Kazı Heyeti Başkanı Nurettin Aslan’a ve ekibine teşekkür ederek konuşmasına devam eden Başkan Şahin, kazı yerlerine giderek Aslan ile birlikte bu yıl içerisinde çıkan bulguları kamuoyu ile paylaştı. Örenyerinde bulunan eserlerle ilgili de konuşan Başkan Şahin, “2016 içinde çıkan eserleri hiç kimse bilmiyor. Çok büyük bir eski mitolojik döneme ait bulgular var. Kazıların, kışın da devam etmesini istiyoruz. Burada yaz turizmi sonbaharla birlikte bitmemeli, kış aylarında da uzatarak köylüye yaymamız lazım. Köylümüzde de bir medeni cesaret oluştu. Yaptıkları el işlerini; kaşık, çember, bohça, halı, kilim, patik vb. buralara getirerek  satmaya başladılar. Göç böylelikle durdu. Köy göçü bizim için çok önemliydi. Şehir merkezinde artış olduğu gibi köylerimizde de artış var. Köylüleri göç ettirmemek lazım ama ekonomik nedenlerden eğitim ve sağlık nedenleriyle vilayetlere gidiyordu bu insanlar, şimdi ise gidilmiyor. Dolayısıyla topraklar da ekilmeye başlandı.”

ULAŞIM RAHATLIYOR

Ulaşım rahatladı ama havayolu ulaşımı rahatladı. Karayolu için Ulaştırma Bakanlığımız araştırma yapıyor. Nusratlı Mayın dediğimiz Kazdağları rampalarında 1.7 kilometre olan bölüm bir yıl içinde açılacak. Bir tünel daha var. O tünel biraz zaman alabilir. O da iki yıl sonra bitebilir. Son 3-4 yıl içinde karayolu ulaşımımız hemen hemen tamamlanacak. Hava yolu ulaşımımız da Ayvacık, Körfez (Koca Seyit) Havaalanına 70 kilometre, Çanakkale Havaalanına 70 kilometre mesafede. bakıyoruz, hangi tarife hangi saat bize uygunsa ikisinden de gidebiliyoruz.” dedi.

“GÖÇLERLE ANILMAK İSTEMİYORUZ”

“Karşımızda Midilli Adası var. Biz hep Midilli Adası’na göçlerle anıldık. Bunlarla anılmak istemiyoruz ama mutlaka bunları görüp kabul etmemiz gerekiyor. Zira 2004 yılından beri, görevde olduğum sürece göçler bu bölgede durmadı. Çok fazla değildi ama Suriye ile birlikte bu göçler çok arttı. Göç İdaresi’nin tespit ettiği sayı 72 bin civarında fakat Ege’den ve bu bölgeden geçen kontrolsüz göçler, Midilli Adası’ndan yetkililerin ifadesine göre 450 bin demek ki burada bir göç trafiği devam ediyor. 2004’te yok muydu? O yılda da vardı ama azdı. Şuanda göçmenler şekil değiştiriyor. 2004’te Somali, Moritanya gibi Afrika ülkeleri; 2015’te bilhassa Suriye, Irak vardı. Şimdi de gene azınlıkta da olsa Pakistan, Afganistan gibi ülkelerin vatandaşları bu bölgede görülüyor. Biz yine de turizmimiz ile gündeme gelmek istiyoruz.”

İSKELE İLE KÖRFEZ GEÇİŞİ

“Ulaşım için 10 yıldır belediye olarak çaba harcıyoruz ama şuan adalet kararlarını verdi. İskele yapmak için önümüz açıldı. 100 metre ulaşım iskelesiyle Midilli Adası’nın Petra bölümüne her gün sefer koymayı düşünüyoruz. Buradan Ayvalık’a Körfez geçişini yapmayı düşünüyoruz. Bakın Çanakkale Boğaz köprüsü ile güzergah takip edildiğinde Yenice Balya üstünden İzmir Yoluna bağlanacak. Bizim burası tamamen turistik bir yol olacak. O nedenle bizim deniz ulaşımına mutlaka ihtiyacımız var. Balıkçılarımızın, seyahat acentelerimizin, sahil güvenliğin ihtiyacı var. Yani denizle işi olan herkesin buna ihtiyacı var. Örenyerlerine gelen turistler için zaman önemli. Dolayısıyla bu iskele çözüm olacak. 5 dakikalık yol ile Assos Ören yerine gelecek. Apollon Smintheion’daki kazılarımız da çok güzel gidiyor. Orada da 2015 kazılarımızda yeni bulgular elde edildi.”

ULAŞILABİLİR, GEZİLEBİLİR, ANLAŞILABİLİR OLMALI

“Gittiğim yerlerde Ayvacık’ta yerel yöneticiyim dediğimde bilmiyorlar. Assos dediğimde biliniyor. Hatta dünyanın neresine giderseniz gidin, Troya dediğinizde bilmeyen yok. Dolayısıyla marka olan kentlerin etrafında madem biz varız, bunları da mutlaka ulaşılabilir, gezilebilir, anlaşılabilir hale getirmemiz lazım.” diye konuştu.

Konuşmaların ardından Assos Antik Kenti’ndeki kazıları göstermek için yapılan gezide Başkan Şahin’e Kazı Heyeti Başkanı Nurettin Aslan eşlik ederken, bulgular hakkında da geniş kapsamlı bilgi paylaşımı yapıldı. Turistik tanıtım, İÇDAŞ tarafından yaptırılan Kazı Evi’nde bulunan parçaların gösterimi ile son buldu. (Eylem Gözeldere)

Hakkımızda Gündem

Bu Haber Çok Okundu

15292685_10209857155860044_457232246_o

ÇTSO’da imza birlikteliğin adı ne?

ÇTSO’da imza birlikteliğin adı ne?  ÇTSO Kasım ayı toplantısında yine gündem dışı konularla hararetli tartışmalar …